PILATES

Pilates i indywidualne sesje

Pilates to jedyny w swoim rodzaju, unikalny zestaw ćwiczeń, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie.
Jest adresowany do wszystkich niezależnie od wieku i kondycji fizycznej.
To niezwykle skuteczny i efektywny trening.
Podstawą metody Pilates jest wzmacnianie mięśni kręgosłupa, głębokich mięśni brzucha oraz mięśni dna miednicy. Dodatkowy efekt to mobilizacja kręgosłupa oraz obręczy biodrowej i barkowej. Wszystko to wpływa na poprawę sylwetki oraz harmonijny rozwój ciała.
Pilates wysmukla i wzmacnia mięśnie oraz poprawia ich elastyczność.

Twórcą metody Pilates jest Joseph Pilates, który urodził się w Niemczech w 1880 roku. Całe swoje życie poświęcił on na budowanie silnego i sprawnego organizmu. Jako dziecko słabego zdrowia cierpiał na astmę i reumatyzm. Uprawiał wiele sportów takich jak kulturystyka, nurkowanie, narciarstwo, gimnastyka. W 1912 przeprowadził się do Anglii. Zarabiał tam na życie jako bokser, cyrkowiec i nauczyciel samoobrony dla detektywów Scotland Yardu. Po wybuchu I Wojny Światowej został zesłany do obozu, gdzie zaczął pracować jako pielęgniarz. Wtedy po raz pierwszy zaczął wykorzystywać swoje innowacyjne pomysły, aby usprawniać pacjentów jeszcze w szpitalnym łóżku. Opracowane przez niego ćwiczenia do dziś są wykonywane na macie i maszynach wyglądających jak pojedyncze łóżko zwanych Reformerem. W 1921 wyemigrował do Stanów Zjednoczonych, gdzie w Nowym Jorku otworzył swoje pierwsze „Pilates Studio”.
Pilates szybko stał się bardzo popularny wśród tancerzy, którzy rozumieli jego technikę i wykorzystywali ją, aby utrzymać piękną sylwetkę.
Od tego czasu Pilates rozwijał się i ewoluował.
Ćwicząc Pilates stajemy się szczęśliwsi, bo jest to trening „dobrego samopoczucia”. Ma on ogromny, pozytywny wpływ na zdrowie i wygląd naszego ciała, a jednocześnie daje, tak cenny dzisiaj relaks i wytchnienie dla umysłu.
Ćwiczenia wykonywane są w skupieniu, z precyzją, przy spokojnej muzyce.
Pilates funkcjonuje dziś jako trening na matach bez sprzętu oraz z małym sprzętem, trening z większym sprzętem typu: Reformer - łóżko, Wunda Chair - krzesło , Spine Corrector .

W naszym M. Studio są dwa sposoby, aby zacząć i kontynuować przygodę z metodą Pilates.
Pierwszy to zajęcia grupowe, które odbywają się według grafiku.
Natomiast drugi sposób to indywidualne sesje pilates, podczas których wykorzystuje się mały sprzęt typu roller, magic circles,duże i małe piłki oraz duży sprzęt – Reformer, Wunda Chair i Spine Corrector. Trening jest dostosowany do indywidualnych potrzeb osoby ćwiczącej.
Gdy zachodzi taka potrzeba można stworzyć w godzinach dopołudniowych MINI GRUPĘ (4-5 osób).
Indywidualne sesje prowadzi właścicielka” M. Studio pilates & fitness „– Magdalena Oszek ( instruktor fitness, trener personalny, instruktor pilates z wieloletnim doświadczeniem) nr tel: 502479310

Nasze studio wyposażone jest w :

Łóżko REFORMER to jeden z klasycznych sprzętów wchodzący w skład tzw. STUDIA PILATES. Joseph Pilates podczas I wojny światowej pracował jako pielęgniarz i zaprojektował to urządzenie w celu rehabilitacji osób rannych. Na Reformerze można wykonać niezliczoną ilość różnorodnych ćwiczeń w następujących pozycjach: leżąc przodem, tyłem i na bokach, siedząc, klęcząc, stojąc na i obok sprzętu – w różnych kierunkach, z różnym obciążeniem i w różnym zakresie ruchu. Działanie tych ćwiczeń jest niesamowite i bardzo efektywne, osoba na każdym poziomie zaawansowania techniki i siły znajdzie dla siebie wyzwanie.


WUNDA CHAIR
Cudowne krzesło! Jest jedną z najtrudniejszych i najbardziej wszechstronnych maszyn pilatesa. Ćwiczenia z użyciem krzesła wymagają kontroli mięśni centrum oraz siły całego ciała. Na krześle można wykonywać ćwiczenia siedząc, stojąc na i obok krzesła w różnych kierunkach, leżąc oraz wspierając się o nie z różnych stron i w różnych pozycjach.









SPINE CORRECTOR
Urządzenie składa się z półokrągłego oparcia i siedziska umieszczonego pod kątem. Dodatkowo, uchwyty po obu stronach umożliwiają asekurację, a tym samym bezpieczne wykonywanie ćwiczeń. Przeznaczony jest do bezpiecznego rozciągania mięśni kręgosłupa i ramion.















M. Studio pilates & fitness.


44-200 RYBNIK, ul.Sobieskiego 15,
tel:0324227076. tel. kom: 518 905 166, 502 479 310

CZYNNE:
PONIEDZIAŁEK 8.00 - 13.00 i 17.00 - 21.00
WTOREK 8.00 - 13.00 i 17.00 - 21.00

ŚRODA 8.00 - 13.00 i 16.00 - 21.00
CZWARTEK 8.00 - 13.00 i 17.00 - 21.00
PIĄTEK 8.00 - 12.00 i 16.00 - 19.00









 

CZYNNE:


PONIEDZIAŁEK: 8.00 - 13.00 i 17.00 - 21.00
WTOREK: 8.00 - 13.00 i 17.00 - 21.00
ŚRODA: 8.00 - 13.00 i 16.00 - 21.00
CZWARTEK: 8.00 - 13.00 i 17.00 - 21.00
PIĄTEK: 8.00 - 12.00 i 16.00 - 19.00

M. Studio pilates & fitness

44-200 RYBNIK, ul.Sobieskiego 15
tel:0324227076.
tel. kom: 518 905 166, 502 479 310